23948sdkhjf

Coop kunne ikke gøre comeback: Rema 1000 tager igen førstepladsen

I flere år huserede Coop på førstepladsen over landets mest bæredygtige brands, men sidste år sprang Rema 1000 forbi Coop i kampen om at være det førende bæredygtige brand.

Og igen i år har Rema 1000 vundet forbrugernes gunst i den europæiske brandundersøgelse Sustainable Brand Index.

Sidste år fortalte eksperten bag undersøgelsen, at Rema 1000s førsteplads i høj grad kunne tilskrives deres måde at kommunikere simple budskaber, eksempelvis deres kamp mod madspild. Det gør sig også gældende i år.

- At Rema 1000 igen indtager førstepladsen viser, at de har gjort et varigt indtryk på de danske forbrugere, når det kommer til bæredygtighed. Det er den lokale forankring, der er højt værdsat, men også at de bliver opfattet som et brand, der arbejder hårdt mod madspild, siger Erik Elvingsson Hedén, stifter af Sustainable Brand Index.

I Rema 1000 mener de selv, at kilden til succes ligger i nogle af de mange initiativer, de har sat i gang, og som kunderne tager positivt imod. Det seneste år er Rema 1000 blandt andet stoppet med at flyve varer hjem til deres butikker, har etableret Danmarks største tagbasererede solcelleanlæg på deres lager og indgået et stort partnerskab med Dyrenes Beskyttelse om at løfte dyrevelfærden markant på flere områder samt stoppet salget af hurtigtvoksende kyllinger.

- Vi vil gerne sige tusind tak til vores kunder for kåringen og for at bakke os op og engagere sig i de initiativer, vi søsætter. Kunden er vores øverste chef og årsagen til, at vi er her. Derudover er det fantastisk at se, hvordan REMA-købmændene gør en kæmpe forskel i deres lokalområder, siger Jonas Schrøder, kommunikationschef i REMA 1000. 

Top 10

1 Rema 1000
2 Lego
3 Thise
4 Coop
5 Aarstiderne
6 Ikea
7 Friland
8 Irma
9 Urtekram
10 Tesla

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.174